Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2012 21:17 - Проектите в училище
Автор: greyli Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1309 Коментари: 1 Гласове:
0



 Една от най-големите глупости.Накратко какво се получава - в началото на училището всичко е ОК,защото не ти се дава много зор,не се учи кой знае колко и т.н.С две думи в продъ;жение на 1-2 седмици си живееш живота и ваканцията още не е свършила,което е хубаво,защото би било много стресиращо ако веднага се скочи в играта.Живота е рай,после започват всички входни,а неусетно и контролни,тестове,изпитвания,пак с две думи - разкатават те.Ако наистина учиш или по-точно казано си човек,на когото му пука за образованието това значи,че повечето от времето ти отива в учене,и пак не е достатъчно.И сега нечия гениална идея - прокети по всеки един проект.Като идея е много добра реформа,но (има едно огромно но) е добра само и единствено ако тези проекти са по профила,по който учиш.Хубаво е да развиваш предмета,но да кажем при едни 15 предмета си е направо луда идея.
Не мога да си представя,че освен цялото учене попринцип,което просто не е достатъчно ако за цел имаш идеален успех,се добавят към него проекти за поне още 10-12 предмета(махам физическо и други от сорта).Какво значи това,че или проекта ще ми е скапан или ще уча по-малко.Полза никаква.Да не обсъждаме факта,че 60% от учителите нямат креативността за нищо.Да съгласна съм,че примерно в САЩ практикуват подобно нещо(а и не само),но от толкова много неща,които можеха да променят точно това ли?
Просто нивото на интелигнетност на управляващите е обратнопропорционално на парите,които крадат.
Кратък постинг,но за мен верен!



Гласувай:
0



1. krivoshapkova - ...
20.12.2012 00:44
Не се притеснявай толкова! Макар да си в правото си да се притесняваш, тъй като учениците са потърпевшите от тази вълна на проекти. Просто е передната модерна думичка в методиката на обучението - ПРОЕКТИ! За съжаление мнозинството колеги си нямат и грам понятие от тази методика и често я приравняват до продукта, който в миналото се знаеше като стен-лист, табло, агитационен материал. Същото е положението и с интерактивната среда, методика, подход и т.н. Превърнахме компютъра в панацея и забравяме , че обучението е преди всичко индивидуален процес, личностен и най- вече дейностен (т.е. учене чрез правене). Да не говорим , че интерактивен не означава съвременно- диапозитивен, а ВЗАИМОДЕЙСТВАЩ и предполага взаимодействие между обучаващ и обучаван посредством различни средства с определена цел. А това , че целта почти никога не е развитието на самия ученик, е вече "друга песен" ... Много дълго се получи. Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: greyli
Категория: Лични дневници
Прочетен: 21802
Постинги: 12
Коментари: 13
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930